چیتاگرام

در حال بارگذاری...

ثبت نام

مقالات تخصصی - 25 آبان 1401

همۀ آنچه که در مورد Waymo باید بدانید!

یکی از امیدوارکننده‌ترین بازیکن‌ها در بازیِ بزرگ خودران‌ها، Waymo است. چند وقت اخیر، موجی از اخبار و اعلانیه‌ها از Waymo وجود داشته است زیرا این شرکت بیشتر و بیشتر به هدف خود در حال نزدیک شدن است. در این مقاله به همۀ آنچه که از Waymo نیاز است بدانید، خواهیم پرداخت.

احتمالاً بسیاری از ما فکر می‌کردیم که تا سال 2017 خودروهای پرنده شخصی خود را خواهیم داشت، اما همه می‌دانیم که اینطور نشد. با این حال، در چند سال آینده، خودروهای خودران به بخشی ثابت از تجربۀ روزانه ما تبدیل خواهند شد. به‌جای اینکه خودمان فرمان‌ها را در دست بگیریم، ناوگان خودروهای خودران به زودی ما را از جایی به جایی دیگر منتقل می‌کنند، در حالی که ما به مسائل چالشی‌تری مانند ارسال پیامک، چرت زدن، پیگیری ایمیل‌ها و … مشغول خواهیم بود. روزگار عجیبی خواهد بود!

Waymo

Waymo یک شرکت فناوری رانندگی خودران است که مأموریت خود را آسان‌تر و ایمن‌تر کردنِ جابجایی افراد و اشیا تعریف کرده است. از زمان شروع آن به عنوان پروژه اتومبیل خودران Google در سال 2009، Waymo روی توسعۀ Waymo Driver – باتجربه‌ترین رانندۀ جهان – تمرکز کرده است تا دسترسی همۀ افراد به تردد و رفت‌وآمد را بهبود بخشد و در عین حال جان هزاران نفر را که اکنون در تصادفات ترافیکی در خطر هستند، نجات دهد.

Waymo Driver

فناوری Waymo Driver چیزی نیست جز همان تکنولوژی رانندگی خودران. Waymo این تکنولوژی‌اش را اینطور می‌خوانَد! این فن‌آوری از دو بخش تشکیل شده است: سخت‌افزار و نرم‌افزار. در بخش سخت‌افزار، مجموعه‌ای از سنسورها شامل لایدار، دوربین‌ها، رادار و یک پلتفرم قدرتمند محاسباتی هوش مصنوعی نقش ایفا می‌کنند. روی هم رفته، آنها یک نمای 360 درجه‌ای را برای دید خودران فراهم می‌کنند. در بخش نرم‌افزار هم تمام داده‌هایی که از سنسورها دریافت و پردازش می‌شوند، برای پاسخ به چهار پرسش کلیدی است:

یک) من کجا هستم؟

دو) چه چیزهایی اطراف من است؟

سه) چه اتفاقی خواهد افتاد؟

چهار) و من چه واکنشی باید نشان دهم؟

بخش‌های نرم‌افزار و سخت‌افزار با کمک یکدیگر، تصویر کاملی را از دنیا در اختیار خودران قرار می‌دهند و به ما این اجازه را می‌دهد که باامنیت در جاده‌ها رانندگی کنیم.

هدف Waymo از توسعۀ خودران‌ها چیست؟

در سایت Waymo اینطور آمده است که آنها خودشان را موظف به این امر می‌دانند زیرا معتقد هستند که بدین ترتیب، همۀ ما تجربۀ امن‌تر و بهتری را در جاده‌ها خواهیم داشت. سالانه، بیشتر از 1.35 میلیون انسان در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند. در فقط آمریکا، تصادفات جاده‌ای، جان بیشتر از 35 هزار نفر را در سال می‌گیرد که 94 درصد از این تصادف‌ها، به دلیل خطای راننده یا اشتباه در تصمیم‌گیری وی است. اینجاست که تکنولوژی در این امر می‌تواند ورود کند و این خطاها را کاهش دهد. علاوه بر آن، وسایل نقلیۀ خودران به افرادی که محدودیت جسمی دارند (حرکتی، بینایی و …) امکان جابجایی، درست مانند بقیۀ افراد، می‌دهد.

افزون بر آن، سالانه در آمریکا، تصادف‌های مربوط به کامیون‌ها عامل فوت 4 هزار انسان بوده و بیش‌تر از 110 هزار نفر هم مجروح شده‌اند. با Waymo Via امید می‌رود که بزرگ‌راه‌ها توسط کامیون‌های حمل بار مجهز به Waymo Driver به جای امن‌تری تبدیل شود.

Waymo Via

Waymo تجربۀ بیش از ده ساله‌اش در حوزۀ خودران‌ها در پیش‌برد مسائل خاص مربوط به کامیون‌ها قرار داده تا بتواند Waymo Via را تولید کند. چه در اروپا، چه چین، ایالات متحده، اکثر کالاهایی که ما روزانه از آنها استفاده می‌کنیم و به آنها تکیه می‌کنیم با کامیون به مقصد می‌رسند. حدود 70 درصد از کل محموله‌های جابجا شده در ایالات متحده با کامیون جا‌به‌جا می‌شوند، که آن را به عنوان پیشروترین روش حمل‌ونقل بار تبدیل می‌کند. تحویل‌های محلی کوچک‌تر را به و از ویترین فروشگاه‌های خرده‌فروشی و حتی درب ورودی خود اضافه کنید، و می‌توانید ببینید که چرا تدارکات حمل‌ونقل فقط انتقال وسایل از نقطه A به B نیست. بلکه در مورد روشن نگه داشتن موتور اقتصادی جهان است!

Waymo از این تخصص استفاده کرده و آن را برای چالش‌های منحصربه‌فردی که کامیون‌های کلاس 8 بزرگ تجربه می‌کنند، مانند چرخش ایمن، ترمز، تغییر خط و موارد دیگر، گسترش داده‌ است. این شامل اجرای مجموعه‌ای قوی از دوربین ها، لایدار و رادار است که به طور خاص برای چالش های رانندگی کامیون پیکربندی شده‌اند.

Waymo One

این محصول Waymo، سرویس حمل‌ونقل اشتراکیِ کاملاً خودران است. هر کسی که در مرکز شهر یا مناطق شرقی فینیکس، آریزونا باشد، می‌تواند سواری کاملاً خودران (بدون حضور شخصی در صندلی راننده) داشته باشد. کافی است فقط برنامه Waymo One را دانلود کرده از آن استفاده کنید!

مشتری‌ها می توانند از برنامه Waymo One برای استفاده از یکی از وسایل نقلیۀ خودران Waymo که توسط Waymo Driver اداره می‌شود، در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته استفاده کنند؛ چه برای یک شب تفریحی یا صرفاً برای استراحت از رانندگی! مشتری‌ها هر بار یک وسیله نقلیۀ تمیز و یک راننده، که بیش از 20 میلیون مایل تجربه در جاده های عمومی را  دارد، دریافت می‌کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

مقالات عمومی - 16 اردیبهشت 1403

بررسی کامل فراخوان سایبرتراک تسلا

شرکت خودروسازی تسلا یکی از شرکت‌های مطرح دنیا در زمینه خودروهای برقی و خودروهای هوشمند است. محصولات تسلا معمولاً متفاوت…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری

اخبار - 18 بهمن 1402

بازدید معاون علمی فناوری ریاست جمهوری از…

به گزارش رسانه چیتاگرام، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، دکتر دهقانی فیروزآبادی، روز چهارشنبه 18 بهم…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری