چیتاگرام

در حال بارگذاری...

ثبت نام

خبرنامه - 29 بهمن 1401

خبرنامه شماره سه | هفته اول اسفند ماه

سرمایه‌گذاری 870 میلیون دلاری توسط بی‌ام‌و برای ساخت خودروهای الکتریکی و باتری های آنها در مکزیک

از آنجایی که مکزیک منابع لیتیومی مناسبی دارد، قصد دارد از اواخر 2023 تولید باتری‌های لیتیومی را آغاز کند. از این رو در سال‌های پیش رو مکزیک به کانون تولید خودروهای برقی تبدیل خواهد شد.

طبق گفته‌های این خودروساز، این خودروهای الکتریکی از سلول‌های باتری لیتیوم یون گرد که به‌تازگی توسعه‌ یافته‌اند استفاده خواهند کرد. بی‌ام‌و اینها را برای افزایش بیش از 20 درصدی تراکم انرژی ، بهبود نرخ شارژ و همچنین افزایش برد کلی خودروهای برقی خود طراحی کرده است.

این سلول‌های گرد که به تازگی برای نسل ششم فناوری BMW eDrive توسعه یافته‌اند، دارای قطر استاندارد 46 میلی‌متر هستند که مشابه سلول‌های باتری استوانه‌ای نوع 4680 تسلا است. خودروساز آلمانی اساساً فرمت سلولی، شیمی سلولی و بسته‌های باتری را اصلاح کرده است تا در مقایسه با باتری‌های نسل پنجم منشوری بهبود قابل توجهی داشته باشد.

این کارخانه که از سال 2019 فعالیت خود را در مکزیک آغاز کرده بود، از سال 2024 شروع به توسعه فعالیت‌های خود خواهد کرد. با این توسعه که 870 میلیون دلار صرف آن خواهد شد، 1000 نیروی انسانی جدید هم به 3000 نیروی قبلی این کارخانه اضافه خواهند شد.در واقع این هزینه قرار است صرف توسعه کارخانه مونتاژ بی‌ام‌و در مکزیک (کارخانه San Luis Potosi) شود.

از دیگر نوآوری های این شرکت که می‌توان آن را نوآوری سبز نامید، استفاده از تاسیسات خورشیدی برای تامین انرژی این کارخانه است؛ به‌طوری که بی‌ام‌و ادعا می‌کند تنها منبع تامین انرژی این کارخانه، انرژی خورشیدی است. دیگر نوآوری سبز این خودروساز به بخش تولید رنگ مربوط می‌شود که فاضلابی تولید نمی‌کند؛ به‌طوری که هر آبی که در این فرآیند استفاده می‌شود تصفیه شده و مجدد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زوکس وارد می‌شود!

زوکس در توئیتی که دوشنبه 24 بهمن‌ماه (13 February) اعلام کرد که موفق شده است از دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا، مجوز رانندگی خودران در جاده‌های عمومی را بگیرد.

زوکس این مجوز را حاصل تلاش‌های پی‌در‌پی خود دانست و گفت: آفرینش دوباره حمل‌و‌نقل، به معنای ارزیابی نوآوری‌های جدید در هر مرحله بود. پس از اینکه طرح اولیه خودروی ما آماده شد، شبیه‌سازی‌ها و آزمایش‌ها آغاز شد؛ فراهم کردن شرایطی مانند گرما و باران برخی از تست‌هایی بود که برای بررسی عملکرد در شرایط مختلف لازم بود. در طرف دیگر، شبیه‌سازی جاده‌ها و مسیرها و سپس از طریق تست‌های جاده‌ای داده‌های واقعی بدست آمد که درنهایت با تکرار این فرآیندها به این مرحله رسیدیم.

در ژوئیه سال 2022، زوکس اولین شرکتی بود که یک وسیله نقلیه مسافربری کاملاً خودران و تمام الکتریکی را به استانداردهای ایمنی خودروهای موتور فدرال (FMVSS) رساند. و هفته گذشته، زوکس مجوز تست بدون راننده خود را از دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) دریافت کرد

زوکس همچنین گفت: از بهار سال جدید، کارمندان تمام وقت زوکس می‌توانند در ساعات کاری بین دفاتر شهر فاستر، از روبوتاکسی‌های این شرکت استفاده کنند. آن‌ها از طریق این سفرهای خودران، قبل از هر کس دیگری، نتایج تمام تلاش خود را خواهند دید.

پس از اخذ این مجوز، آیچا ایوانز، مدیرعامل این شرکت، به همراه جسی لوینسون مدیر ارشد فناوری این شرکت، اولین سفر با این روبوتاکسی خودران را افتتاح کردند.

5.7 میلیون مایل تست خودرانی

شرکت‌های توسعه‌دهنده خودروهای خودران که دارنده مجوز هستند و در حال آزمایش خودروهای خود در برنامه تست خودروی خودران (AVT) هستند؛ ملزم به ارائه گزارش‌های سالانه برای به دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) هستند. این گزارش به تعداد دفعات خروج خودروهایشان از حالت خودران در طول آزمایش مربوط می‌باشد. این اتفاق (خروج از حالت خودران) می‎‌تواند به‌دلیل نقص فنی باشد؛ یا به‌دلیل شرایطی که خودرو برای رانندگی ایمن نیاز به راننده انسانی دارد.

این گزارش‌ها شامل تعداد کل دفعات خروج از حالت خودرانی، جزئیات شرایط تست، موقعیت مکانی و تمام مسافت‌های طی شده در حالت خودرانی در جاده‌های عمومی است. هنگامی که نقص فناوری تشخیص داده شود یا زمانی که راننده ایمنی نیاز به کنترل فوری وسیله نقلیه داشته باشد، می‌تواند رخ دهد.

همه دارندگان مجوز تست فعال که قبل از سال 2022 مجوز خود را دریافت کرده‌ بودند، موظف بودند تا تاریخ 1 ژانویه 2023 گزارش خود را ارائه کنند. و شرکت‌هایی که مجوز آزمایش با راننده را در سال 2022 دریافت کردند، باید اولین گزارش خود را تا اول ژانویه 2024 ارائه کنند.

بر اساس آخرین گزارش‌هایی که به وزارت وسایل نقلیه موتوری ارائه شده است، شرکت‌های دارای مجوز آزمایش وسایل نقلیه خودران در کالیفرنیا گزارش دادند که فناوری‌های آنها در آخرین دوره گزارش یعنی 1 دسامبر 2021 تا 30 نوامبر 2022 بیش از 5.7 میلیون مایل رانندگی خودران انجام دادند. که از این مقدار، 5.1 میلیون مایل را رانندگی  خودران با راننده ایمنی و 622.257 مایل را تست بدون راننده به خود اختصاص داده است.

5/5 - (2 امتیاز)

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

اخبار - 18 بهمن 1402

بازدید معاون علمی فناوری ریاست جمهوری از…

به گزارش رسانه چیتاگرام، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، دکتر دهقانی فیروزآبادی، روز چهارشنبه 18 بهم…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری

خبرنامه - 1 آذر 1402

مدیر کروز استعفا داد! روز یکشنبه 19 نوامبر مدیرعامل شرکت کروز جنرال موتورز، کایل وگت، یک روز پس از عذرخواهی از کارکنان شرک…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری