چیتاگرام

در حال بارگذاری...

ثبت نام

خبرنامه - 1 آذر 1402

خبرنامه شماره بیست و سه | هفته چهارم آبان‌ماه 1402

مدیر کروز استعفا داد!

روز یکشنبه 19 نوامبر مدیرعامل شرکت کروز جنرال موتورز، کایل وگت، یک روز پس از عذرخواهی از کارکنان شرکت استعفا داد. کروز در این ماه همه خودروهای خودران خود را از فعالیت در ایالات متحده خارج کرد که علت آن حادثه دلخراش 2 اکتبر بود.

او در حساب خود در شبکه اجتماعی x (توییتر سابق) این چنین نوشت:
امروز از سمت خود به عنوان مدیرعامل کروز استعفا دادم.

“10 سال گذشته برایم شگفت انگیز بوده است؛ و من از همه کسانی که در این راه به کروز کمک کردند سپاسگزارم. استارت‌آپی که در گاراژ خود راه‌اندازی کردم، تاکنون بیش از 250000 سواری بدون راننده در چندین شهر انجام داده است، که هر سواری آن الهام بخش مردم است.

کروز هنوز تازه شروع شده است و من معتقدم آینده خوبی در پیش دارد. افراد حاضر در کروز باهوش، رانده و انعطاف پذیر هستند. آنها در حال اجرای یک نقشه راه چند ساله و یک چشم انداز هیجان انگیز هستند. من از اینکه ببینم کروز در آینده چه دستاوردی دارد، هیجان زده هستم!

خطاب به همکاران سابقم در کروز و جنرال موتورز: صرف نظر از اینکه در ابتدا چه چیزی شما را به کار روی خودروهای خودران کشاند، به خاطر داشته باشید که چرا این کار اهمیت دارد. وضعیت موجود در جاده‌های ما بد است، اما با هم ثابت کرده‌ایم که به مراتب راه حل‌های بهتری وجود دارد.

در مورد آینده خودم، من قصد دارم با خانواده ام وقت بگذارم و ایده های جدیدی را کشف کنم. با تشکر!”

جنرال موتورز به جای نصب یک مدیر اجرایی جدید، دو رئیس را منصوب کرد که به هیئت مدیره خود گزارش خواهند داد: مو الشناوی، معاون اجرایی مهندسی کروز و کریگ گلیدن، مشاور عمومی جنرال موتورز.

طبق گزارش‌ها، الشناوی همچنین مدیر ارشد فناوری خواهد شد، سمتی که قبلاً وگت در اختیار داشت.

 

روبوتاکسی IONIQ 5

موشنال یک شرکت ارائه‌کننده فناوری خودرانی است که خودروهای خودران  را به یک واقعیت ایمن، قابل اعتماد و در دسترس تبدیل می کند. این شرکت در سال 2020 به‌عنوان سرمایه‌گذاری مشترک بین هیوندای موتور، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان که راه‌حل‌های حرکت هوشمند را ارائه می‌کند، و Aptiv، یک شرکت فناوری جهانی که راه‌حل‌های ایمن‌تر، سبزتر و مرتبط‌تر را توسعه می‌دهد تشکیل شد.

موشنال در حال توسعه و تجاری سازی وسایل نقلیه خودران سطح چهار است. این شرکت تاکنون بیش از 130000 سفر خودران از طریق خدمات عمومی خود در لاس وگاس انجام داده است.

علاوه بر این، موشنال و هیوندای دیروز (دوشنبه 21 نوامبر) اعلام کردند که روباتاکسی IONIQ 5 یکی از اولین خودروهای خودران سطح 4 SAE است که تحت استانداردهای ایمنی خودروهای موتوری فدرال ایالات متحده (FMVSS) گواهینامه دریافت کرده است. به گفته کارل ایگنما، رئیس و مدیر عامل موشنال، این گواهینامه گواهی بر برنامه توسعه و آزمایش فوق‌العاده کامل خودرو، ایمنی و قابلیت اطمینان آن، و پیچیدگی فناوری خودران است.

 

سپاس از همراهی شما با خبرنامه چیتاگرام!

5/5 - (1 امتیاز)

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

اخبار - 18 بهمن 1402

بازدید معاون علمی فناوری ریاست جمهوری از…

به گزارش رسانه چیتاگرام، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، دکتر دهقانی فیروزآبادی، روز چهارشنبه 18 بهم…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری

خبرنامه - 20 آبان 1402

خبرنامه شماره بیست و دو | هفته سوم آبان‌م…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری