چیتاگرام

در حال بارگذاری...

ثبت نام

خبرنامه - 20 آبان 1402

خبرنامه شماره بیست و دو | هفته سوم آبان‌ماه 1402

1. اقدامات اخیر کروز پس از حادثه اکتبر

شرکت خودروهای خودران کروز در پی حادثه پرحاشیه اخیر در کالیفرنیا، اقدامات مهمی را برای “بازسازی اعتماد عمومی” انجام می‌دهد. این شرکت فراخوان بخشی از نرم افزار روبوتاکسی‌های خود را آغاز کرده و تغییراتی در بخش نیروی کار از جمله کاهش نیروهای قراردادی انجام داده است.

این اتفاق به دنبال تصمیم پیشگیرانه کروز برای توقف فعالیت تاکسی‌های بدون راننده‌اش در سراسر ایالت کالیفرنیا است. تصمیم به توقف فعالیت که از 26 اکتبر اجرایی شد، به دنبال تعلیق مجوزهای فعالیت رسمی کروز توسط دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) بود. DMV این شرکت را متهم کرد که اطلاعات مربوط به حادثه تصادف در 2 اکتبر را مخفی نگه داشته است.

در پاسخ به این حادثه، کروز فراخوانی داد که درنهایت منجر به یک به روز رسانی نرم افزاری برای خودروهای دارای راننده انسانی‌اش شد. این شرکت قصد دارد پس از از سرگیری فعالیت‌هایش، همین کار را برای وسایل نقلیه بدون راننده خود انجام دهد. کروز اذعان کرد که احتمالاً در آینده فراخوان‌های نرم‌افزاری دیگری برای افزایش ایمنی وجود داشته باشند. این شرکت به طور مستمر با NHTSA و سایر ارگان‌های قانونی برای شناسایی و رفع مشکلات همکاری می‌کند.

به طور همزمان، کروز کاهش نیروهای قراردادی را تأیید کرده است؛ از جمله افرادی که مسئولیت کارهایی مانند تمیز کردن، شارژ کردن و نگهداری ناوگان را بر عهده دارند. کروز درحالی که کروز تعداد کارگران تعدیل شده را فاش نکرد، از کمک‌های این کارگران ابراز قدردانی کرد.

همانطور که کروز این چالش‌ها و موانع را بررسی می‌کند، سؤالات مربوط به ایمنی و عملکرد وسایل نقلیه خودران، نه تنها برای کروز، بلکه برای تمامی بازیگران این صنعت، همچنان باقیست و نیاز به شفافیت و پاسخگویی دقیق دارند.

 

2. همکاری جدید هوندا و جنرال موتورز 

شرکت “هوندا موتور” قرار است تا سال 2026 با همکاری جنرال موتورز (GM) ناوگان تاکسی‌های خودران را در خیابان‌های مرکز توکیو معرفی کند. این سرمایه‌گذاری بلندپروازانه که در 19 اکتبر اعلام شد، اولین سیستم خودرو خودران بدون جایگاه راننده در ژاپن است که توسط یک خودروساز بزرگ آغاز شده است.

این طرح شامل معرفی تدریجی چندین تاکسی خودران در ابتدا و در نهایت گسترش به 500 خودرو است. خودروهای خودران پیش‌بینی شده ظرفیت پذیرش حداکثر 6 مسافر را خواهند داشت؛ زیرا نبودن صندلی راننده، فضای داخلی جادارتری را برای مسافران فراهم می‌کند.

اصلاحیه قانون ترافیک جاده‌ای در آوریل، راه را برای ورود خودروهای خودران سطح 4 به خیابان‌های عمومی ژاپن هموار کرده است. با این حال، اپراتورها موظف به تدوین برنامه‌های عملیاتی برای مناطق خاص و اخذ تاییدیه از کمیسیون‌های ایمنی عمومی استان هستند.

هوندا قصد دارد تا سال 2024 یک شرکت مشترک با جنرال موتورز و کروز، توسعه‌دهنده سیستم خودران وابسته به جنرال موتورز ایجاد کند. این تلاش مشترک منجر به ایجاد مدل کروز اوریجین (خودرویی با کابینی مشابه کابین زوکس)، یک وسیله نقلیه تخصصی برای رانندگی خودران خواهد شد. هوندا قصد دارد برای این مدل از وزارت حمل و نقل ژاپن گواهی بگیرد.

 

3. سرویس جدید خودران بی‌ام‌و

در اقدامی پیشگامانه، BMW اعلام کرد که سطح 3 رانندگی خودران را معرفی می‌کند که قرار است در بهار آینده در سری 7 BMW در دسترس قرار گیرد. این فناوری نوآورانه که BMW Personal Pilot L3 نام دارد، به رانندگان اجازه می‌دهد تا کنترل برخی از وظایف رانندگی را رها کنند و رانندگی بدون نیاز به قرار دادن دست بر روی فرمان را با سرعت 60 کیلومتر در ساعت (37 مایل در ساعت) در بزرگراه‌هایی با مسیرهای ساختاری جدا از هم ممکن می‌سازد.

عملکرد BMW Personal Pilot L3 که برای برآورده کردن قابلیت سطح 3 تعریف شده توسط انجمن مهندسین خودرو (SAE) طراحی شده است، انحصاری آلمان خواهد بود و برای سری 7 جدید BMW (به استثنای i7 eDrive50 و i7 M70 xDrive) قابل سفارش است. این قابلیت (در خودروهای ذکر شده) از مارس سال بعد با قیمت 6000 یورو (شامل مالیات بر ارزش افزوده) نصب خواهد شد.

 

این سیستم رانندگی خودران یک جهش قابل توجه رو به جلو برای BMW است و به رانندگان اجازه می‌دهد تا به فعالیت‌های ثانویه‌شان در داخل خودرو بپردازند در حالی که خودرو وظایف رانندگی را در شرایط خاص انجام می دهد. این سیستم با حسگرهای پیشرفته خود، اولین نمونه از نوع خود است که می تواند در تاریکی به فعالیت خود ادامه دهد.

دستیار فعلی BMW رانندگی نیمه خودکار سطح 2 را در تمام مدل‌های جدید BMW سری 5 ارائه می‌کند و ویژگی‌هایی مانند دستیار تغییر مسیر (Lane) با تأیید چشمی برای رانندگی آرام در مسافت‌های طولانی را ارائه می‌دهد.

BMW Personal Pilot L3 رانندگان را قادر می سازد ایمیل هایشان را بررسی کنند؛ به تماس‌های تلفنی بپردازند و از خدمات دیجیتالی مانند پخش ویدئو بر روی نمایشگر مرکزی استفاده کنند؛ همه این موارد قابل انجام در حین حرکت با سرعت 60 کیلومتر در ساعت (37 مایل در ساعت) هستند. این سیستم با یک دکمه روی فرمان فعال و غیرفعال می‌شود و در شرایط خاص، سیگنال‌های بصری و صوتی اعلام می‌کنند که راننده باید کنترل خودرو را به دست بگیرد.

توجه به این نکته مهم است که BMW Personal Pilot L3 تنها همراه با خدمات مرتبط BMW Connected Drive با یک دوره اعتبار دو ساله برای این خدمات در دسترس است. BMW همچنان مرزهای رانندگی خودران را پیش می برد و استاندارد جدیدی را در راحتی و ایمنی در جاده های عمومی ایجاد می کند.

 

سپاس از همراهی شما با خبرنامه چیتاگرام!

5/5 - (1 امتیاز)

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

اخبار - 18 بهمن 1402

بازدید معاون علمی فناوری ریاست جمهوری از…

به گزارش رسانه چیتاگرام، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، دکتر دهقانی فیروزآبادی، روز چهارشنبه 18 بهم…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری

خبرنامه - 1 آذر 1402

مدیر کروز استعفا داد! روز یکشنبه 19 نوامبر مدیرعامل شرکت کروز جنرال موتورز، کایل وگت، یک روز پس از عذرخواهی از کارکنان شرک…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری