چیتاگرام

در حال بارگذاری...

ثبت نام

خبرنامه - 23 خرداد 1402

خبرنامه شماره شانزده | هفته سوم خرداد 1402

تصادف خودران ویمو با یک سگ

طبق اخبار و گزارشاتی که به‌تازگی به‌ دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) رسیده است؛ یک خودرو ویمو در سانفرانسیسکو به سگی برخورد کرده و موجب کشته‌شدن آن شده است.

طبق توضیحات تکمیلی این گزارش،خودرو خودران شرکت ویمو، که یک دستگاه خودرو جگوار آی-پیس بوده؛ با سرعتی کم در خیابان تولند در حال حرکت بوده. در این هنگام سگی از میان خودروهای پارک شده به‌سمت خیابان شروع به دویدن کرده؛ و با خودرو برخورد کرده؛ و باعث مرگ آن شده است.

این خودرو که هنگام حادثه در وضعیت رانندگی خودران قرار داشته است؛ یک اپراتور انسانی پشت فرمان حاضر بوده است.

این شرکت در پاسخ به یک خبرگزاری این چنین گفت:
” سیستم به درستی سگی را که از پشت خودروی پارک شده فرار کرده بود شناسایی کرده است اما نتوانسته به‌موقع واکنش دهد و برخورد صورت گرفته است. صمیمانه به صاحب سگ تسلیت می‌گوییم. اعتماد و امنیت جوامعی که در آن هستیم مهم‌ترین چیز برای ما است و ما همچنان به بررسی این موضوع ادامه می‌دهیم.”
همچنین گفته است که نه اپراتور انسانی و نه سیستم خودران، هیچ‌کدام برای جلوگیری از برخورد ترمز نکرده‎‎اند.

این چنین اتفاقات در شهرهایی مانند سانفرانسیسکو حساس‌تر هستند؛ زیرا کمپانی‌های بزرگ دیگر درحال فعالیت و رقابت هستند. یک تصادف این چنینی برای ویمو که در موقعیت حساسی قرار دارد و در حال گسترش فعالیت‌هایش است، می‌تواند خطرناک باشد.

کروز و حادثه تیراندازی

اخیراً در سانفرانسیسکو یک حادثه تیراندازی رخ داد؛ یکی از حاضران صحنه که مشکل‌ساز هم واقع شد، یک خودرو کروز بود.

گفته می‌شود در این حادثه، خودرو خودران کروز در جریان تیراندازی، در خیابان متوقف شده و مسیر عملیاتی نیروهای امداد و نجات را مسدود و در این عملیات اختلال ایجاد کرده.

مسئله‌ای که باز همانند دفعات قبل مطرح است، مشکل عدم وجود راهی برای تعامل انسان و خودرو خودران است. در ویدیوهای منتشر شده، به وضوح صدای مامور پلیس شنیده می‌شود که می‌گوید: “مسیر نیروهای امدادی مسدود شده است؛ من باید آن (خودرو کروز) را از مسیر خارج کنم.”

طبق آماری که پلیس منتشر کرد، 9 نفر در این حادثه زخمی شدند. این شرکت در توییتی در پاسخ به این حادثه گفت: “ما از همه نیروهای امداد و نجات به خاطر کمک به ایمن نگه‌داشتن ما در شرایطی مانند این حادثه سپاسگزاریم و متعهد هستیم که با آنها همکاری کنیم.”

در ادامه اتهاماتی که به این شرکت وارد شده است، کروز به آنها این چنین پاسخ داده است: ” این خودرو ابتدا هنگامی که در حال نزدیک شدن به یک صحنه حادثه بود متوقف شد؛ سپس اقدام به دور زدن و چرخش کرد.” همچنین خاطر نشان کرد که در طول این ماجرا، خودرو مسیر را مسدود نکرده بود و خودروهای امدادی می‌توانستند از کنار آن عبور کنند.

در مجموع با کنار هم گذاشتن همه اخبار و ویدیوهای این حادثه به وضوح می‌توان به این نتیجه رسید که پاسخ‌های شرکت کروز برخلاف ظاهرشان درست به‌نظر می‌رسند. در این دو ویدیو می‌توان دید که اولاً خیابان عریض است و خودروهای امدادی می‌توانستند از کنار آن عبور کنند. همچنین در ویدیود دوم دور زدن خودرو کاملاً مشخص است؛ که وقتی با اتفاقات قبلی این شرکت مقایسه کنیم می‌توان گفت این‌بار به‌خیر گذشته است.

مجوز جدید مرسدس‌بنز

مرسدس در اوایل سال جاری موفق به کسب مجوز رانندگی خودران سطح سه در ایالت نوادا شد. همچنین این سیستم قبل‌تر در آلمان تاییدیه دریافت کرد.

این‌بار این خودروساز آلمانی گواهینامه رانندگی خودران سطح سه را از اداره ایمنی بزرگراه کالیفرنیا دریافت کرده است. اولین بار است که مرسدس مجاز به ارائه این سیستم در خودروهای تولید استاندارد خود می‎شود.

این سیستم برای استفاده در برخی بزرگراه‌ها مانند سانفرانسیسکو (از جمله منطقه خلیج)، لس آنجلس و مناطق شهری سن‌دیگو تأیید شد.

در حال حاضر این سیستم می‌تواند قابلیت هوشمند رانندگی خودران را با سرعت 40 مایل در ساعت (60 کیلومتر در ساعت) ارائه کند. اما هدف مرسدس برای سال آینده، دستیابی به سرعت 80 مایل در ساعت (120 کیلومتر در ساعت) است.

 

سپاس از اینکه همراه خبرنامه چیتاگرام بودید!

5/5 - (2 امتیاز)

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

اخبار - 18 بهمن 1402

بازدید معاون علمی فناوری ریاست جمهوری از…

به گزارش رسانه چیتاگرام، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، دکتر دهقانی فیروزآبادی، روز چهارشنبه 18 بهم…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری

خبرنامه - 1 آذر 1402

مدیر کروز استعفا داد! روز یکشنبه 19 نوامبر مدیرعامل شرکت کروز جنرال موتورز، کایل وگت، یک روز پس از عذرخواهی از کارکنان شرک…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری