چیتاگرام

در حال بارگذاری...

ثبت نام

خبرنامه - 23 مهر 1402

خبرنامه شماره نوزده | هفته سوم مهرماه 1402

1) رونمایی ابوظبی از زیرساخت های پیشرفته برای پیشبرد نوآوری خودروهای هوشمند و خودران

ابوظبی، پایتخت امارات ابوظبی با ایجاد ساختار فوق العاده صنعت خودروهای هوشمند و خودران (SAVI) از زیرساخت های جامعی رونمایی کرده است که از آزمایش و توسعه برنامه های کاربردی برای وسایل نقلیه هوایی، زمینی و دریایی پشتیبانی می کند؛ و آینده‌ای مهم در تکامل فناوری حمل و نقل را رقم می‌زند.

مصدر سیتی، که به خاطر تعهد خود به توسعه پایدار و ابتکارات فناوری پاک پیشرفته شناخته شده است؛ به عنوان قلب تپنده این ساختار جدید (صنعت خودروهای هوشمند و خودران) عمل خواهد کرد. این منطقه آزاد تجاری پر جنب و جوش، دارای امکانات و خدمات پیشرفته در چارچوب نظارتی حمایتی است که آن را به یک قدرتی برای هدایت آینده جابجایی هوشمند و خودمختار، هم در امارات متحده عربی و هم در مقیاس جهانی تبدیل می‌کند.

دفتر سرمایه گذاری ابوظبی (ADIO) در حال پیوستن به نیروها با سهامداران کلیدی در امارات برای ایجاد مناطق آزمایشی اختصاصی از طریق همکاری های استراتژیک با پارک صنعتی توازون (TIP)، میرال، و دروازه مقتا (بخشی از ساختار دیجیتال گروه بندرگاه‌های AD ) است که تسهیلات گسترده‌ای را فراهم می‌کند.

 تست برنامه‌های SAVI:

– منطقه آزمایش هوا (پارک صنعتی توازون): این منطقه واقع در پارک هوافضای Nibras در العین، دسترسی به امکانات باند و یک پارک هوافضا طراحی شده برای شرکت‌های تولیدی را ارائه می‌دهد.

– منطقه آزمایش زمین (جزیره یاس): جزیره یاس یک بستر آزمایش حمل و نقل جاده‌ای را ارائه می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از استارتاپ‌های فناوری یکپارچه در فعالیت‌های آزمایش و توسعه شرکت می‌کنند.

– منطقه آزمایش دریایی Mussafah: یک بندر و آکادمی دریایی ابوظبی است که یک محیط ایده‌آل برای آزمایشات و تست‌های دریایی ایجاد می‌کند.

هموارسازی راه برای نوآوری

بدرالعلما، مدیر کل دفتر سرمایه گذاری ابوظبی (ADIO)، بر تعهد امارات به نوآوری و جاه طلبی آن برای تبدیل شدن به یک مرکز تولید منطقه ای برای وسایل نقلیه هوشمند و خودران تاکید کرد. او اهمیت سه نوع مختلف تست‌های اختصاصی را که هوا، زمین و دریا را در بر می‌گیرد، به عنوان ابزار ضروری برای نوآوری و تجاری سازی بیشتر در این بخش، برجسته کرد.

احمد باغوم، مدیر عامل مصدر سیتی، افزود که میراث این شهر در پیشبرد مرزهای توسعه پایدار و تقویت نوآوری از طریق تحقیق و توسعه، فناوری و سرمایه گذاری منجر به توسعه دو نسل از سیستم های حمل و نقل پایدار، مستقل و هوشمند شده است؛ و به طور جمعی به بیش از 2.5 میلیون نفر خدمت می‌کنند. پروژه SAVI گام بعدی در ایجاد ابوظبی به عنوان یک نقطه مرجع جهانی برای شهرهای آینده است.

تولیدکنندگان و مبتکران از دسترسی به کارگاه‌های بزرگ، امکانات تولیدی آماده و شبکه تدارکات جهانی بهره‌مند خواهند شد. مناطق آزمایشی همچنین خدماتی از جمله حمایت مالی و بازاریابی، همراه با فضاهای اداری و تسهیلات همکاری برای پرورش و رشد استارتاپ‌ها را ارائه خواهند کرد.

ایجاد ساختار فوق العاده SAVI و زیرساخت های جامعی که از آن پشتیبانی می‌کند؛ گامی مهم در جهت تبدیل شدن امارات متحده عربی به یک رهبر جهانی در صنعت خودروهای هوشمند و خودران است. این نه تنها نویدبخش پیشرفت‌های نوآورانه در حمل و نقل است؛ بلکه موقعیت ابوظبی را به عنوان قطبی برای فناوری پیشرو و توسعه پایدار مستحکم می‌کند.

 

2) روبوتاکسی کروز در دبی!

اداره راه و ترابری دبی (RTA) با آغاز مرحله آزمایشی تاکسی‌های بدون راننده در منطقه جمیرا 1، نقطه عطف قابل‌توجهی در حوزه حمل‌ونقل خودران ایجاد کرده است. حساب رسمی دبی RTA در X (توئیتر سابق)، نوشت اعلام کرد این موضوع نشان دهنده یک جهش قابل توجه رو به جلو در حمل و نقل پیشرفته شهری است.

 

استقرار تاکسی های بدون راننده در قلب دبی گواهی بر تعهد بی دریغ این شهر به نوآوری و راه‌حل‌های آینده‌نگرانه است. با این ابتکار پیشگامانه، دبی آماده است تا پیشرفت قابل توجهی در زمینه حمل و نقل خودمختار داشته باشد و نمونه‌ای برای شهرهای سراسر جهان باشد.

این مرحله به عنوان یک محل آزمایش حیاتی برای این وسایل نقلیه خودران عمل می‌کند؛ و به دبی اجازه می‌دهد عملکرد، ایمنی و قابلیت اطمینان آنها را در شرایط واقعی ارزیابی کند. بینش‌های به‌دست‌آمده در این مرحله به توسعه مداوم و تنظیم دقیق فناوری‌های خودران کمک می‌کند و اکوسیستم حمل‌ونقل هوشمند شهر را بیشتر می‌کند.

هجوم RTA دبی به سمت تاکسی‌های خودران بخشی از یک چشم انداز گسترده‌تر برای ایجاد یک شبکه حمل و نقل یکپارچه، کارآمد و پایدار برای ساکنان و مسافران است. با پذیرش فناوری‌های روز، این شهر گامی مهم در جهت کاهش تراکم ترافیک، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهبود کیفیت کلی تحرک شهری برمی‌دارد.

 

3) بالاخره کروز دست به کار شد!

واحد کروز جنرال موتورز، پیشگام در وسایل نقلیه خودران، در حال ارائه یک سری به‌روزرسانی نرم‌افزاری با هدف بهبود رفتار روبوتاکسی خود در مجاورت وسایل نقلیه اضطراری است. این به‌روزرسانی‌ها در پاسخ به انتقادات قبلی پیرامون تعاملات بین خودروهای خودران شرایط خاص محیطی ارائه می‌شوند.

روباتاکسی کروز اکنون در مورد آژیرها رویکرد محتاطانه‌تری نشان می‌دهد و سرعت تا 70 درصد از حد مجاز اعلام شده کاهش می‌یابد؛ حتی اگر وسایل نقلیه اضطراری (آمبولانس، آتش‌نشانی و پلیس) درهمان لحظه برای سنسورهای خودرو قابل مشاهده نباشند. هدف این افزایش آگاهی، تسهیل همکاری روان‌تر بین روبوتاکسی‌ها و وسایل نقلیه اضطراری، مانند کامیون‌های آتش‌نشانی، آمبولانس‌ها و ماشین‌های پلیس است.

یکی از مسائل قابل توجهی که در اولین حضور آنها در سانفرانسیسکو ظاهر شد، توانایی روباتاکسی برای شناسایی و واکنش به مناطق اضطراری و وسایل نقلیه اضطراری پارک شده بود. برای رفع این مشکل، کروز نرم‌افزار تشخیص صحنه اضطراری پیشرفته‌ای را معرفی کرده است که به خودروها امکان می‌دهد این موقعیت‌ها را زودتر و از فاصله دورتر تشخیص دهند.

در بیانیه‌ای، کروز بر تعهد خود برای رسیدگی به چالش‌های منحصربه‌فردی که اولین پاسخ‌دهندگان در برخورد با وسایل نقلیه خودران که فاقد راننده انسانی هستند با آن‌ها مواجه هستند، تاکید کرد. این رویکرد پیشگیرانه گامی به سوی اطمینان از ایمنی و کارایی عملیات اضطراری است.

کروز همچنین توانایی روباتاکسی خود را برای حرکت در اطراف موانعی مانند شلنگ های آتش نشانی، نوار اضطراری و وسایل نقلیه اضطراری پارک شده، که همگی قبلاً چالش‌هایی را ایجاد کرده بودند، اصلاح کرده است. این شرکت ویژگی‌های پیش‌بینی وسایل نقلیه اضطراری بهبود یافته را معرفی کرده است که به خودروها امکان می‌دهد مسیر خودروی آتش‌نشانی را از طریق چراغ قرمز پیش‌بینی کنند و هنگام شناسایی آژیرها و چراغ‌ها در تقاطع‌ها، مکان‌های توقف اولیه را شناسایی کنند.

کروز در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «ما چالش‌های منحصربه‌فردی را که نیروهای امدادی ممکن است هنگام تعامل با خودروی خودرانی که هیچ راننده‌ای در آن حضور ندارد با آن مواجه شوند، می‌دانیم. این بهبود در نهایت به خودروهای ما کمک می‌کند تا بهتر تشخیص دهند که آیا یک وسیله نقلیه اضطراری در نزدیکی است یا خیر و بهترین واکنش را چگونه انجام دهند.

علاوه بر این، کروز قصد دارد مستقیماً با خدمات اضطراری شهر همکاری کند تا به‌روزرسانی‌های بلادرنگ در مورد بسته شدن خیابان‌های مربوط به آتش‌نشانی و فعالیت‌های پلیس را دریافت کند و توانایی آن‌ها در جهت‌یابی در محیط‌های در حال تغییر پویا را افزایش دهد.

معرفی این به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تأیید می‌کند که تعامل بین وسایل نقلیه خودران و وسایل نقلیه اضطراری یک چالش پیچیده و در حال تکامل را نشان می‌دهد. در حالی که خودگردانی رباتاکسی با حصار جغرافیایی سطح 4 می‌تواند سناریوهای زیادی را مدیریت کند، هنوز موقعیت‌هایی وجود خواهند داشت که نیاز به قابلیت‌های حل مسئله سطح 5 دارند. تعهد کروز به اصلاح فناوری خود نشان دهنده تعهد این شرکت به افزایش ایمنی و عملکرد است و اطمینان حاصل می کند که رباتاکسی به طور یکپارچه با محیط های شهری پویا که در آن خدمت می کنند ادغام می شود.

 

سپاس از همراهی شما با خبرنامه چیتاگرام!

5/5 - (1 امتیاز)

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

اخبار - 18 بهمن 1402

بازدید معاون علمی فناوری ریاست جمهوری از…

به گزارش رسانه چیتاگرام، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، دکتر دهقانی فیروزآبادی، روز چهارشنبه 18 بهم…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری

خبرنامه - 1 آذر 1402

مدیر کروز استعفا داد! روز یکشنبه 19 نوامبر مدیرعامل شرکت کروز جنرال موتورز، کایل وگت، یک روز پس از عذرخواهی از کارکنان شرک…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری