چیتاگرام

در حال بارگذاری...

ثبت نام

خبرنامه - 14 فروردین 1402

خبرنامه شماره هشت | هفته دوم فروردین 1402

بازنشسته شدن ناوگان Waymo

شرکت ویمو در جهت ایجاد ناوگان تمام الکتریکی، ون های هیبریدی کرایسلر پَسیفیکا را بازنشسته کرد. این خودرو که شش سال است ناوگان ویمو را تشکیل داده‌است جای خود را به خودروهای تمام الکتریکی جگوار I-Pace می‌دهد.

البته جالب است بدانید خودروی تمام الکتریکی جگوار تا زمانی روی کار خواهد بود که خودروی جدید جیلی (شریک ویمو) با برند ZEEKR آماده شود.

Waymo از زمانی که شروع به کار کرد، خودروهای مختلفی از جمله لکسوس  RX450h، تویوتا پریوس و کرایسلر پَسیفیکا ناوگان این شرکت را تشکیل داده‌اند.

جگوار I-Pace که جایگزین کرایسلر Pacifica می‌شود، مجهز به فناوری نسل پنجم Waymo Driver است؛ در حالی که کرایسلر هایی که کنار گذاشته می‌شوند به فناوری نسل چهارم Waymo Driver مجهز هستند.

 

سفر خودران بیل گیتس

اخیراً بیل گیتس یک سفر آزمایشی با یک خودروی خودران در خیابان‌های شلوغ لندن داشته است. این خودروی خودران یک جگوار  I-Pace بود که به سیستم خودران شرکت Wayve مجهز شده بود. استارتاپ شش ساله‌ی Wayve بیش از 250 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است که مایکروسافت نیز یکی از این سرمایه‌گذاران است.

گیتس که به‌شدت تحت تاثیر توانایی های خودرانی این خودرو قرار گرفته بود؛ از این سفر به عنوان “یک سفر به‌یادماندنی” یاد کرد؛ و گفت: خودروها زودتر از آنچه انتظار می‌رود خودران خواهند شد!

البته طبق گفته‌های بیل گیتس، این سفر بدون نقص هم نبوده است؛ به‌طوری که در برخی مواقع رانندگی خودران با مشکل مواجه شده و راننده انسانی رانندگی را برعهده گرفته است.

سیستم کمک راننده پیشرفته Xpeng

خودروساز چینی XPeng Motors در سال 2021 نسخه بزرگراه سیستم کمک راننده خود را منتشر کرد؛ که قابلیت های محدودی داشت و فقط در بزرگراه کار می‌کرد و مناسب مسیر های داخل شهری نبود.

این خودروساز چینی در سپتامبر 2022 اعلام کرد که یک برنامه آزمایشی برای سیستم کمک راننده پیشرفته خود یعنی Pilot (NPG) راه اندازی کرده است.

XPeng Motors به تازگی اعلام کرده است که مشتریان خودروهای الکتریکی خود در سه شهر بزرگ چین، فاز اول سیستم کمک راننده پیشرفته این شرکت یعنی XNGP را دریافت خواهند کرد. این خودروساز، پلتفرم ADAS خود را به عنوان پیشرفته‌ترین گزینه بازار انبوه در چین معرفی می‌کند.

این خودروساز همچنین مدعی است سیستم کمک راننده پیشرفته آن، برترین سیستم در چین است که می‌تواند خطوط راهنمایی در جاده‌ها و خیابان‌ها را درک کند.

اکنون، XNGP علاوه بر بزرگراه‌ها، قابلیت رانندگی در مسیرهای شهری و کمک پارک را دارد. این خودروساز می‌گوید سیستم کمک راننده پیشرفته جدید آن یک عملکرد توسعه یافته در کنترل مسیر دارد که می‌تواند علائم و موانع را تشخیص داده و به راحتی در موقعیت‌های دشواری مانند تقاطع‌ها حرکت کند. نکته جالب اینجاست که این شرکت مدعی است همه این ویژگی‌ها بدون وابستگی به نقشه‌های با دقت بالا است؛ و این درحالی است که اکثر سیستم‌ها به این نقشه‌ها وابسته هستند.

 

سپاس از اینکه همراه چیتاگرام بودید!

 

Rate this post

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

اخبار - 18 بهمن 1402

بازدید معاون علمی فناوری ریاست جمهوری از…

به گزارش رسانه چیتاگرام، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، دکتر دهقانی فیروزآبادی، روز چهارشنبه 18 بهم…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری

خبرنامه - 1 آذر 1402

مدیر کروز استعفا داد! روز یکشنبه 19 نوامبر مدیرعامل شرکت کروز جنرال موتورز، کایل وگت، یک روز پس از عذرخواهی از کارکنان شرک…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری