چیتاگرام

در حال بارگذاری...

ثبت نام

خبرنامه - 14 خرداد 1402

خبرنامه شماره پانزده | هفته دوم خرداد 1402

آریزونا، کانون انقلاب خودروهای برقی و خودران

هفته گذشته گروهی از رهبران کسب‌وکارهای بزرگی همچون لوسید، ویمو، نیکولا و کروز گرد هم آمدند. این میزگرد که در حوزه خودروهای الکتریکی و خودران برگزار شد؛ درباره آینده صنایع این حوزه در آریزونا و در سطح ملی در فینیکس بود.

این گفتگو در دانشکده مدیریت جهانی تاندربرد (Thunderbird School of Global Management) به عنوان بخشی از آخرین رویداد Eggs & Issues، یک بحث منظم که توسط اتاق بازرگانی و صنعت آریزونا سازماندهی شده بود، برگزار شد.

علاوه بر گزارش‌هایی که صرفاً توصیفی از شرایط فعلی بود؛ دو چالش در آریزونا مورد گفت‌و‌گو واقع شد که پرداختن به آن اهمیت دارد.

چالش مهم اول مربوط به زیرساخت‌های موردنیاز خودروهای برقی و خودران هست. از آنجایی که این خودروها روند رو به رشدی دارند، زیرساخت‌هایی مانند شارژرها باید متناسب با رشد این خودروها رشد کنند.

دومین چالش در این گفت‌و‌گو به نیروی انسانی مربوط می‌شود. به‌طوری که همه شرکت ها اذعان کردند که موانع آینده عمدتاً پیرامون نیروی کار خواهد بود. گفته می‌شود از آنجایی که ثبت‌نام در مراکز آموزش عالی بین سال‌های 2018 تا 2022 کاهش 8درصدی داشته است؛ باید برنامه‌ریزی‌های برای توسعه این بخش درنظر گرفته شود.

 

قانون جدید کالیفرنیا برای الزام رانندگان در کامیون‌های خودران

قانونی جدید در کالیفرنیا به منظور اجبار حضور رانندگان در کامیون‌های خودران در این ایالت در مسیر توسعه و تصویب است.

این قانون، که با عنوان Assembly Bill 361 (AB 361) شناخته می‌شود؛ مهمترین اصلاحات و به‎روزرسانی‌هایی را که لازم است برای استقرار و بهره‌برداری از کامیون‌های خودران در کالیفرنیا انجام شود، تعیین می‌کند. از جمله مسائل مربوط به بیمه، اشتغال و حقوق رانندگان کامیون.

 

قابلیت بازی در خودرو، برای تسلا دردسر شد!

قابلیت ” Passenger Play” قابلیتی در خودروهای تسلا است؛ که سرنشین خودرو می‌تواند به وسیله آن در نمایشگر لمسی جلوی خودرو به انجام برخی بازی‌های رایانه‌ای بپردازد.

از آنجایی که این قابلیت حین حرکت می‌تواند موجب حواسپرتی راننده شود و حادثه‌ساز باشد؛ اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالت متحده (NHTSA) تحقیقاتی بر روی این قابلیت خودروهای تسلا انجام داد.
اگرچه خودروهای تسلا قابلیت رانندگی خودران سطح دو دارند. اما راننده همواره باید هوشیار باشد تا درصورت نیاز به دخالت در رانندگی، اقدامات لازم را انجام دهد.

زمانی که تحقیق NHTSA در دسامبر 2021 آغاز شد؛ تسلا از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، قابلیت جدیدی بوجود آورد. طبق این به‌روزرسانی کاربران می‌توانستند به‌صورت داوطلبانه ” Passenger Play” را غیرفعال کنند.

اگرچه هنوز تحقیقات اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالت متحده هنوز به سرانجام نرسیده است؛ اما به تازگی اخباری منتشر شده است که نشان می‌دهد تسلا مجدد از طریق یک به‌روزرسانی، استفاده از قابلیت ” Passenger Play” را مشروط کرده است. این به این معناست که کاربران تسلا برای استفاده از این قابلیت باید خودرو را پارک نمایند تا بتوانند از این قابلیت استفاده کنند.

 

خودران آفرودی!

به‌تازگی اخباری درباره خودروهای نوین خودروسازی جیپ (Jeep) منتشر شده است. گفته می‌شود این خودروساز تا سال 2025 میلادی، از چهار خودروی الکتریکی جدید برای ایالات متحده رونمایی خواهد کرد. خبر شگفت‌انگیز اینکه این شرکت برنامه‌هایی برای خودران کردن خودروهای آفرودی‌اش در سر دارد.

ویدیویی که به‌تازگی منتشر شده است؛ جیپ دو شاسی بلند Grand Cherokee 4xe برقی را با فناوری جدید که منحصراً برای برند آفرود توسعه داده شده است، تجهیز کرده‌است. در این ویدیوی کوتاه، دو خودروی شاسی بلند را در حال پیمایش مسیرهای مختلف در موآب، یوتا، از جمله شن‌های نرم و صخره‌های لغزنده، هستند. همزمان سیستم هوشمند خودرو، در حالی که خودرو از مسیر بالا می‌رود، فرمان را می‌چرخاند و مسیر امنی را که ترسیم کرده بود به نمایش می‌گذارد.

تقریباً دو سال پیش بود که جیپ اشاره کرد که می‌توان تا سال 2030 شاهد فناوری خودرانی و رانندگی هوشمند در خودروهای آفرودی بود. این درحالی است که مالک برند جیپ، اواخر سال گذشته AiMotive را خریداری کرد؛ تا توسعه سیستم‌های رانندگی هوشمند خود را تسریع بخشد.

سپاس از اینکه با خبرنامه چیتاگرام همراه بودید!

5/5 - (1 امتیاز)

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

اخبار - 18 بهمن 1402

بازدید معاون علمی فناوری ریاست جمهوری از…

به گزارش رسانه چیتاگرام، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، دکتر دهقانی فیروزآبادی، روز چهارشنبه 18 بهم…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری

خبرنامه - 1 آذر 1402

مدیر کروز استعفا داد! روز یکشنبه 19 نوامبر مدیرعامل شرکت کروز جنرال موتورز، کایل وگت، یک روز پس از عذرخواهی از کارکنان شرک…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری