چیتاگرام

در حال بارگذاری...

ثبت نام

خبرنامه - 27 فروردین 1402

خبرنامه شماره ده | هفته چهارم فروردین 1402

1.3) قانون جدید دبی برای خودروهای خودران

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، قانون جدیدی برای خودروهای خودران در دبی صادر کرده است.

می‌توان گفت این قانون یک قانون نظارتی است؛ و هدف آن سرعت بخشیدن به حمل و نقل هوشمند و جذب سرمایه‌گذاران است.

مسئولیت جدید اداره راه و ترابری دبی

قانون جدید به مسئولیت جدید اداره راه و ترابری دبی که به آن RTA (مخفف Roads & Transport Authority ) گفته می‌شود، اشاره دارد.

طبق این قانون، RTA مسئول توسعه و برنامه‌ریزی استراتژیک برای حمل و نقل خودران در دبی است. که باید معیار‌های عملیاتی و ایمنی، محدوده‌های حرکت و محدودیت‌های سرعت برای وسایل نقلیه خودران را تعیین کرده؛ و زیرساخت‌های مربوطه را توسعه دهد.

شرایط دریافت مجوز خودرانی در دبی

ارائه‌دهندگان فناوری هوشمند خودرانی، برای دریافت مجوز، باید قبولی در آزمون فنی اداره راه و ترابری دبی را دریافت کنند. و همچنین خودروهای آنان، توانایی درک علائم راهنمایی در دبی باشند.

جریمه‌ای برای متخلفان

طبق قانون جدید، فقط نمایندگان مجاز می‌توانند فروش این وسایل نقلیه را انجام دهند. همچنین برای انتقال وسایل نقلیه از اپراتوری به اپراتور دیگر، می‌بایست تایید اداره راه و ترابری دریافت شود.

در نهایت، متخلفان از مفاد این قانون، با جریمه‌ای 500 درهمی تا 20.000 درهمی مواجه هستند. درصورتی که متخلفان در همان سال، تخلف خود را تکرار کنند جریمه آنان دوبرابر می‌شود. حداکثر جریمه برای تخلفات 50.000 درهم می‌باشد.

 

2.3) تشخیص رانندگان خشمگین

اخیراً تحقیقی در دانشگاه وارویک انجام شده است؛ که به آینده نزدیک خودروهای خودران اشاره دارد. زمانی که خودروهای خودران و خودروهای غیرخودران در مسیرها و جاده‌ها همزمان حضور دارند.
این تحقیق قصد دارد به روشی سیستماتیک، به خودروهای خودران کمک کند تا رانندگانی که در نزدیکی این خودروها، رانندگی پرخطر و تهاجمی دارند را شناسایی کند.

در این تحقیق، تقریباً 1800 نفر مورد پرسش قرار گرفتند. از آنان خواسته شد وضعیت رانندگی‌شان در حالت عصبانیت و خشم را به‌یاد بیاوند؛ و آنچه را که انجام می‌دادند، اعلام کنند.
محققان با بررسی وضعیت رانندگان عصبانی و خشمگین، متوجه شدند که این رانندگان به‌طور متوسط 5 کیلومتر بر ساعت سریع‌تر از رانندگان عادی رانندگی می‌کنند. در نهایت آنها 2.5برابر خطای بیشتری مرتکب می‌شوند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در سال 2019 علت 90 تا 95 درصد از تصادفات مرگبار، خطاهای انسانی بوده است؛ که منجر به مرگ 1.3 میلیون نفر شده است.

درست است که سیستم های کمک راننده با درک وضعیت راننده، روش های ایمنی را به راننده پیشنهاد می‌دهند؛ اما این تحقیق بر آگاه‌سازی خودروهای دیگر برای فراهم کردن شرایط ایمن تکیه دارد.

 

3.3) مجوز رانندگی هندزفری فورد در اروپا

از آنجایی که اروپا برخلاف آمریکا در صدور مجوز خودرانی، سخت‌گیرانه‌تر عمل می‌کند؛ فورد یک‌سال پس از راه‌اندازی فناوری خودران سطح دو پلاس (سطحی نیمه‌رسمی که بین سطح دو و سه می‌باشد) در بخش‌هایی از آمریکا و کانادا، موفق به دریافت مجوز در بریتانیا شد.

هم‌اکنون گفته می‌شود فورد اولین خودروسازی است که کروز کنترل تطبیقی هوشمند (IACC) را در بریتانیا ارائه می‌دهد. این فناوری نیمه‌خودران در 3700 کیلومتر از بزرگراه‌های بریتانیا ارائه می‎شود.

Mustang Mach-E 2023

چقدر هزینه دارد؟

فورد این فناوری را بر روی خودروی  Mustang Mach-E 2023 ارائه می‌کند. این خودرو حدود 50هزار پوند (تقریباً 62هزار دلار آمریکا) قیمت دارد. اشتراک ماهانه BlueCruise هم 17.99 پوند (تقریباً 22دلار آمریکا) می‌باشد. البته 90 روز اول استفاده از بلوکروز، رایگان است.

جزئیات فنی

این سیستم نیمه‌خودران تا حداکثر سرعت 80 مایل در ساعت (130 کیلومتر در ساعت) را پشتیبانی می‌کند. همچنین این سیستم از پنج رادار و دوربین برای شناسایی موقعیت و سرعت خودروهای حاضر در مسیر، استفاده می‌کند.

از آنجایی که این سطح از خودرانی نیازمند توجه دائمی راننده است؛ یک دوربین مادون قرمز، راننده را تحت نظر دارد. حتی اگر راننده از عینک آفتابی استفاده کند؛ این دوربین می‌تواند وضعیت چشم‌های راننده را رصد کند.

تست‌های قبل از مجوز

طبق گفته‌های فورد، این شرکت بیش از 100هزار مایل (160هزار کیلومتر) تست رانندگی در بریتانیا داشته است. همچنین این خودروساز در آمریکا و کانادا 600هزار مایل (965هزار کیلومتر) تست رانندگی داشته است.

در مجموع، این تست‌ها فورد را قادر به رانندگی در مسیرهای خاص مانند مسیر‌هایی با خط‌کشی فرسوده، دارای آب‌و‌هوای نامناسب و مسیرهایی که کارگران در آن مشغول به کار هستند، کرد. و درنهایت فورد موفق به دریافت این مجوز شد.

 

سپاس از اینکه همراه چیتاگرام بودید!

3.7/5 - (3 امتیاز)

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

اخبار - 18 بهمن 1402

بازدید معاون علمی فناوری ریاست جمهوری از…

به گزارش رسانه چیتاگرام، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، دکتر دهقانی فیروزآبادی، روز چهارشنبه 18 بهم…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری

خبرنامه - 1 آذر 1402

مدیر کروز استعفا داد! روز یکشنبه 19 نوامبر مدیرعامل شرکت کروز جنرال موتورز، کایل وگت، یک روز پس از عذرخواهی از کارکنان شرک…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری