چیتاگرام

در حال بارگذاری...

ثبت نام

خبرنامه - 20 فروردین 1402

خبرنامه شماره نه | هفته سوم فروردین 1402

بازهم حادثه کروز!

دوهفته پیش بود که در خبرنامه شماره هفت، به خبر حادثه تاکسی‌ خودران کروز در سانفرانسیسکو پرداختیم. حادثه مربوط به طوفانی بود که خیابان‌ها را درنوردیده بود و باعث شده بود سیم‌های برق شهری آسیب ببینند؛ که به همین دلیل، بخش‌های آسیب‌دیده توسط مسئولین، با نوارهای اعلام خطر مسدود شده بودند. اما اصل حادثه اینجا بود که خودران کروز، به دلیل شرایط نامناسب آب‌و‌هوایی و همچنین تاریکی شب، نتوانسته بود شرایط را به‌درستی تشخیص دهد و وارد منطقه خطر شده بود و به سیم‌های برق گیر کرده بود. خوشبختانه این خودروها بدون مسافر بودند و شخصی در این حادثه آسیب ندیده بود.

چیزی از آن حادثه نمی‌گذرد که حادثه جدید کروز، خبرساز شده است. این بار حادثه به یک روبوتاکسی کروز و یک اتوبوس مربوط می‌شود؛ به طوری که گفته می‌شود خودران کروز پشت اتوبوس در حال حرکت بوده که ناگهان اتوبوس متوقف می‌شود؛ اما خودروی کروز به‌دلیل بروز خطا در تشخیص درست موقعیت، نمی‌تواند به‌موقع تصمیم به توقف بگیرد؛ که در نهایت با سرعت 10 مایل ‌بر ساعت (چیزی حدود 16 کیلومتر بر ساعت) با اتوبوس برخورد می‌کند.

مدیرعامل کروز در این باره گفت: ” حوادث این‌چنینی به ندرت برای خودروهای خودران ما اتفاق می‌افتند؛ اما این حادثه منحصربه‌فرد بود. ما انتظار نداریم وسایل نقلیه ما تحت هیچ شرایطی به اتوبوس شهری برخورد کنند؛ بنابراین حتی یک حادثه مانند این حادثه، ارزش مطالعه فوری و دقیق را داشت.”

پس از این حادثه، کروز یک به‌روزرسانی برای ناوگان خود منتشر کرد و همچنین فراخوانی انجام داد تا با بررسی خودروها از انجام به‌روزرسانی اطمینان حاصل کند.

 

خودرو خودران عربستان

عربستان در طی مراسمی، فاز آزمایشی خودروی الکتریکی و خودران “Dhahaina” (هوشمند) را راه‌اندازی کرد؛ که این خودرو متعلق به گروه ROSHN می‌باشد.

راه‌اندازی آزمایشی این خودرو به عنوان اولین گام‌های صنعت حمل و نقل خودران در این کشور شناخته می‌شود. و هدف از این اتفاق، افزایش ایمنی، ساده‌تر کردن حمل‌ونقل و همچنین جذب سرمایه‌گذاران است.

 

آزادراه خودران‌ها

طبق بررسی‌ها، به‌زودی ژاپنی‌ها در یک بزرگراه پرتردد یک مسیر مخصوص برای خودروهای نیمه خودران خواهند داشت. گفته می‌شود از سال 2024 در بخشی از بزرگراه شین تومی بین توکیو و ناگویا که 100 کیلومتر طول خواهد داشت، یک لاین مخصوص کامیون‌های نیمه خودران آماده خواهد شد.

در این مسیر دوربین‌ها و سنسورهایی برای بررسی و رصد وضعیت مسیر و خودروهای آن تعبیه خواهند شد. علاوه بر این، این مسیر به اینترنت 5G مجهز خواهد شد تا خودروهای نیمه خودران این مسیر، بتوانند با کیفیت و سرعت بیشتری اطلاعات جاده‌ای را دریافت کنند.

 

سپاس از اینکه همراه چیتاگرام بودید!

Rate this post

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

اخبار - 18 بهمن 1402

بازدید معاون علمی فناوری ریاست جمهوری از…

به گزارش رسانه چیتاگرام، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، دکتر دهقانی فیروزآبادی، روز چهارشنبه 18 بهم…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری

خبرنامه - 1 آذر 1402

مدیر کروز استعفا داد! روز یکشنبه 19 نوامبر مدیرعامل شرکت کروز جنرال موتورز، کایل وگت، یک روز پس از عذرخواهی از کارکنان شرک…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری