چیتاگرام

در حال بارگذاری...

ثبت نام

خبرنامه - 8 خرداد 1402

خبرنامه شماره چهارده | هفته اول خرداد 1402

1.همکاری  Waymo و Uber

شرکت ویمو زیر مجموعه آلفابت و یکی از پرچمداران فناوری‌های رانندگی خودران، به‌تازگی همکاری جدیدی با شرکت اوبر که از بزرگترین ارائه‌کنندگان خدمات حمل‌ و نقلی است، آغاز کرده است.

نبرد حقوقی

در اوایل سال 2017 بود که ویمو، اوبر را متهم کرد که به اسناد محرمانه فناوری‌های او دسترسی پیدا کرده و از آن فناوری‌ها استفاده کرده است.

در نتیجه اتفاقات حقوقی مختلف، در سال 2018 این پرونده بسته شد. اوبر متعهد شد که حتی اگر به فناوری‌های ویمو دسترسی پیدا کرد، از آنها استفاده نکند؛ و در ادامه 0.34 درصد از سهام خودش که ارزشی حدود 245 میلیون دلار داشت، به ویمو پرداخت.

با وجود همه این اتفاقات، اوبر هنوز معتقد است در این مدت به اسناد و فناوری‌های ویمو دسترسی نداشته؛ و اگر هم داشته، از آنها استفاده نکرده‌است.

همکاری جدید

اتفاقات اخیر نشان می‌دهد این دو شرکت، اختلافات گذشته را کنار گذاشته‌اند. و در اواخر سال جاری خدمات مشترک خود را آغاز خواهند کرد.

طبق این همکاری جدید، ناوگان خودروهای هوشمند ویمو ماموریت‌های حمل‌و‌نقلی اوبر را انجام خواهند داد. شروع این همکاری از منطقه phoenix خواهد بود؛ اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد از خودروهای ویمو در خدمات جابجایی مسافران و تحویل غذای اوبر استفاده خواهند شد.

مدیر عامل اوبر گفته‌است: “رانندگی کاملاً خودمختار به سرعت بخشی از زندگی روزمره می‌شود و ما هیجان‌زده هستیم که فناوری باورنکردنی Waymo را به پلتفرم اوبر بیاوریم.” 

این همکاری برای هر دو طرف سودمند خواهد بود. با این همکاری، اوبر خواهد توانست خدمات گسترده‌تر و پیشرفته‌تری را ارائه کند. در طرف مقابل ویمو این فرصت را بدست می‌آورد تا فناوری خودران خود را بیشتر به نمایش گذاشته و آن را به افراد بیشتری معرفی کند.

 

2.Embark Technology فروخته شد.

معرفی

شرکت Embark یک فعال در صنعت کامیون‌های خودران است. این شرکت در سال 2016 در آمریکا آغاز به کار کرد. این شرکت بیش از 1.5 میلیون مایل تست رانندگی خودران را تکمیل کرده است.

شرکت Applied Intuition یک شرکت ارائه‌کننده فناوری نرم‌افزاری خودرانی است؛ که در کالیفرنیا مستقر است.

آخرین وضعیت Embark

Embark که اخیراً 70 درصد نیروهای خود را کاهش داده بود؛ توسط Applied Intuition به ارزش 71 میلیون دلار خریدار شد.

طبق گفته‌ها انتظار می‌رود کارکنان کلیدی این شرکت برای ادامه مسیر با Applied Intuition در این شرکت باقی بمانند.

3.قایق خودران در دبی

به‌تازگی در پی تلاش‌ها برای کاهش انتشار کربن و پیشرفت سیستم حمل‌و‌نقل دبی، اولین قایق برقی خودران در دبی راه‌اندازی شد.

نکته جالبی که درباره این قایق وجود دارد این است که طراحی این قایق همان طراحی قایق‌های چوبی است؛ تا اصالت آن همچنان باقی بماند.

RTA (اداره راه و ترابری دبی) می‌گوید پروژه Autonomous Electric Abra در راستای پروژه بزرگ حمل‌و‌نقل خودران دبی است که هدف آن خودران کردن 25% از حمل‌و‌نقل دبی تا سال 2030 است.

مشخصات فنی

این قایق خودران دو موتور الکتریکی دارد که آن را قادر می‌سازد حداکثر با سرعت 7 گره (13 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند. همچنین چهار باتری لیتیومی این قایق مدت زمان 7 ساعت فعالیت را فراهم می‌کند.

در طراحی و ساخت بدنه از فایبرگلاس استفاده شده است تا بدنه سبک باشد. ظرفیت این قایق 8 مسافر است.

سیستم کنترل خودران این قایق الکتریکی می‌تواند عوامل طبیعی مانند امواج و باد و همچنین عوامل غیرطبیعی مانند قایق‌های دیگر را شناسایی کند و از منحرف شدن از مسیر و یا برخورد با موانع جلوگیری کند.

 

سپاس از اینکه همراه خبرنامه چیتاگرام بودید!

 

3/5 - (2 امتیاز)

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

اخبار - 18 بهمن 1402

بازدید معاون علمی فناوری ریاست جمهوری از…

به گزارش رسانه چیتاگرام، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، دکتر دهقانی فیروزآبادی، روز چهارشنبه 18 بهم…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری

خبرنامه - 1 آذر 1402

مدیر کروز استعفا داد! روز یکشنبه 19 نوامبر مدیرعامل شرکت کروز جنرال موتورز، کایل وگت، یک روز پس از عذرخواهی از کارکنان شرک…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری